Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.01.2012 18:28 - За българите важат законите, за циганите - традицията и анархията
Автор: lateto Категория: Лични дневници   
Прочетен: 992 Коментари: 0 Гласове:
2



Писна ми, ама как ми писна от това незачитане на законите от циганите. И как пък за тях нищо не важи, няма правила, няма норми на поведение, нищо няма, сал едното мрънкане, че никой не им обръщал внимание. Думата ми е отново за телефонните бандити. И аз, както явно си му е редът, преди време попаднах на мушката, когато се проведе горе долу следния диалог: -Мамоооо, спасявай ,мамо, катастрофирах!- Гласът отсреща се дереше неистово с такъв фалцет, че да не разбереш мъжко ли е или женско. -Я да се махаш, като се катастрофирал, бери си грижата! – троснах се аз . След няколко часа отново се позвъня. Види се, че бригадата за изземване на чуждите пари е решила, че нещо съм ядосана и не съм приела насериозно въпроса с катастрофата, та онова отсреща отново изрева да го спасявам. Този път му спретнах мое театърче. -Ти ли си Гошо? Къде катастрофира, бе сине? -Аз, спасявай ме, майко, трябват ми пари! -Колко ти трябват? – съпричастно попитах. - Ами…към 2000 лева. -Лева или евро? – дадох му кураж. -Може и евро майко! -Че какво ще направиш с 2000 евро, бе сине, да ти донеса 5-6 000, че да сме сигурни? -Добре, добре мамо. – Онзи почти спря да се дере. -Хубаво, чакай ме пред Полицията, гиди мръсен мискинин! Тръшнах телефона и веднага се обадих до Полицията, за да попитам дали могат да проследят последното обаждане. Полицаят най-любезно ми обясни , че това не можело да стане и набързо ми каза, че на него също му искали пари за катастрофирало дете. Когато той го скастрил, че е полицай и е сбъркал адреса, онова изчадие се изрепчило :”Че като си полицай, нямаш ли пари да си платиш,бе!”  Поредна случка от хилядите на ден, част от които завършват с нагла кражба чрез изнудване. Нямаше да се върна към вече позабравеното мое преживяване, ако наскоро не дадоха по телевизията палатите на част от изнудвачите, обединени в стройна система от специализирани измамници. Интересно, че тези палати са пред очите на цял град, пред очите на съответните институции, вероятно въпросния Келеш е на социални помощи и все едно, че това не съществува. Слепи и глухи, за разлика от „работниците” на телефоните, които хем са измамници, хем се държат брутално и нагло. Няма кой да направи проверка как така необразовани хора без професии и декларирани доходи имат цял автопарк от коли, как направиха големи къщи. Но…традицията им е да лъжат. Също и да се женят на по 12-13 години. Не е педофилия. В реда на нещата за тях е да крещят по улиците, да замърсяват, да пребиват хора, защото буйната кръв е в традициите. Противопоказно е да работят. В началото на зимния сезон един циганин отказа да пренесе дървата за 10 лева, а щеше да му отнеме 2 часа! Кой работел за такива пари? Ами много работят, работят, за да ги издържаме. Дори и на това да кажем „тури му пепел”, ще опрем до многобройните привилегии, обгрижващи единствено циганското население.То не бяха десетилетия на интеграция, помощи да учат, помощи да отглеждат по цели отбори от бъдещи аутсайдери. Традиция де! Да имат големи семейства, но както се казва в стария виц, циганина много харесвал технологията на правенето, за другото не мисли. Щото има кой. И като ще е така, защо не се приеме закон, според който ако семейство няма минимални възможности за отглеждане на деца ( т.е. собствени трудови, а не социални приходи от стотина лева на човек) да не се разрешава създаването на нови нещастни и обречени същества. Иначе нека си ги има традициите, стига една част от обществото да не плаща на друга за техен хатър. Обществото да помага, а не напълно да издържа цяла прослойка само заради това, че на тях не им се работи. И да сме равни пред законите, въпреки традициите. Латинка Минкова    



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lateto
Категория: Лични дневници
Прочетен: 256752
Постинги: 120
Коментари: 169
Гласове: 228
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930