Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.12.2010 13:16 - Имало е и такава Коледа
Автор: lateto Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1248 Коментари: 2 Гласове:
3



  Видя ли салата от кисело зеле, винаги се сещам за Дядо Коледа. Но не защото добрият старец някога се е пошегувал с мен и вместо кукла, ми е тръснал бидон с кисело зеле, а защото свързвам тази салата с разказ на майка ми.   И като в приказките, случката се случила отдавна, ама наистина отдавна – някъде около 1940 година. Решила баба ми да навести родата си на село и помъкнала за другар майка ми, която била около 5-6 годишна. Баирите заснежени, пътят дълъг, но плануваното предколедно гости трябвало да се състои.   Бъхтили двете около пет часа по баирите и накрая се добрали до заветното село.   - И гледам, един стар дядо седи пред портата, подпрял се на бастунче и ме оглежда през очила, дебели като лупи. Пита ме: ” Ти чие дете си?”, “ Ами на Петре и на Станка ”, обяснявам прилежно опънала ръце до дрипавите дрехи, а дядото мъдро констатира: “Е, па ти ми се падаш унука!”   Аз откъде да знам, че съм двадесето по ред внуче и няма как да ни помни човечецът.   Отдъхнали, преспали вечерта и на сутринта решили да тръгват, че отново ги чакали километри през сняг и преспи. Бабата на майка ми, пословично стисната жена, предвидливо пропуснала поканата за закуска, а и снахата била срамежлива, та си тръгнали гладни.   - Като наближихме края на селото и мама ми казва: ” Ей в онази къща живее една моя дружка, Джуна се казва. Ще я извикам да се видиме, а ти ще трепериш от студ. Даже ще кажеш, че те тресе! Тогава ще я помоля да ни пусне да се сгреем в къщата. Сядаш до огнището и ще се грееш до тогава, докато аз не ти кажа. Все ще огладнеят и може да ни поканят.   Така и сторили. Показала се Джуна на вратата, поканила ги да се стоплят и майка ми се лепнала за огнището.   - Стопли ли се, чедо? – питала час по час баба.   - Не съм мамо, не съм, още ми е студено, – сещала се да трака със зъби майка ми и се чудела кога най-после ще се отлепи от огнището.   Станало обяд и домакините решили да сложат нещо на масата. Нямало как, поканили и “премръзналите” неканени гости.   - Сложиха хората на масата една огромна паница със салата от кисело зеле, наръсиха червен пипер и поляха с олио. И току хвърлят върху печката филии с хляб. А ние с мама ядем като невидели! То и така си беше. Джуна само реже зеле и пече филии, а ние топим в соса. Какво беше това зеле, какъв беше този хляб – не знам, ама няма да го забравя за цял живот.   Беше преди Коледа и тогава все си мислех, че Дядо Коледа сигурно има, каквото си пожелае, и яде само такава салата и препечен хляб. Даже се размечтах като порасна още малко и да работя при него – нали си има помощници! Така си мислех и все си представях, че всеки ден ще си пожелавам салата от такова зеле, ще ръся пипер и ще наливам повечко олио. И ще ям хляб до насита!   Нахранихме се и чак тогава казах на мама, че съм се стоплила.   От тогава много салата е минала през стомаха ми, но онази, която за мен беше подарък от Дядо Коледа, си остава вай-вкусната.   Ей такива ми ти работи са се случвали преди време. А Дядо Коледа си остава все същият добър старец, само дето желанията на децата се променят. Преди седемдесет години са се радвали на салата, преди седем на джиесеми, утре на бентлита, а след време може и за собствени ракети да си мечтаят. Това не е важно – важното е децата да не престават да мечтаят, а добрият старец все така да им носи щастие и радост. На тях и на нас...   Латинка Минкова    



Гласувай:
3



1. bachym - :)
14.12.2010 09:39
http://www.youtube.com/watch?v=b7VnwC3RZWg
цитирай
2. анонимен - maverickmoneymaking you can easily rake in $11, 917 per month
06.02.2012 07:34
Hi, This just came across my desk and I had to pass it on to you ASAP…
Internet multi-millionaire Mack Michaels has a few new positions available right now…
If accepted you can easily rake in $11, 917 per month starting from scratch.
==> http://www.maverickmoneymaking.info/maverick.html
Once you’re accepted just follow the training Mack gives you. It’s really quite simple…
Learn how Mack went from not being able to afford Christmas gifts to a millionaire lifestyle and how you can too!
BUT…
Due to the extremely high level of Hands-On time Mack spends with every new member he has to limit the number of positions that are open.
Right now there are only 2 available in your area. If you’re interested you should move quickly.
==> http://www.maverickmoneymaking.info/maverick.html
Your Friend, – Mike
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lateto
Категория: Лични дневници
Прочетен: 257472
Постинги: 120
Коментари: 169
Гласове: 228
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930