Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.09.2010 12:56 - Ау, колко гнусни и злобни са българите
Автор: lateto Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2958 Коментари: 11 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
А, не, това не е мое възклицание! Не съм го чула и от устата на чужденец. Напротив, те ни харесват.Казват, че сме слънчеви, гостоприемни, любезни, услужливи… Това, че сме гнусни завистници и злобари е определението на някои от българските чужденци. От ония, които като видяха задалите се трудности, предпочетоха да отидат наготово в друга държава, където тамошното население вече е изградило своето общество. Със сигурност и те са претърпели трудности, имали са неудачи, кризи и всичко, което съпътства живота. Ама са се справили.Не знам по какъв начин, но си имат своя ред и спокойствие. Та думата ми беше за някои от нашите хора, заживели в хубавите и спокойни страни. Върнат се тук за някой и друг ден и почват да бърчат нос от погнуса – народа злобен, лицемерен, егоистичен, двуличен, гаден и каквото ви дойде на ум. Нали казват, човек търси себеподобните си… Най-вероятно тези хора по  природа са такива и е естествено да се обграждат с подобни на тях. Не познавам” слънчев” човек, който да умира да е в компанията на темерути, злобният да обожава успелият…Та върнат се чуждите нашенци на родна земя ( някак си се потрисам при мисълта, че с тези чувства те наричат най-прекрасната земя „родна” ) и почват гнусливо да бърчат нос. Ами като са толкова оправни, като толкова са набрали опит, сили, енергия и капитали, като толкова обичат родината си и казват, че са добри, позитивни и родолюбци, па да се върнат и да покажат на тъпаците и неудачниците, които сме останали тук как се гради ред и бизнес! Чудя се дали в тези страни животът е наистина толкова безпроблемен, дали хората там наистина ходят вечно засмени, дали там те не притежават лоши черти… Щото точно така излиза от разказите на потресените от родината си „чужденци”, които броят годините, които им остават, за да станат поданици на друга държава. Където и да е, само не в Бг, както вече я наричат накратко. Вероятно някой ще си помисли, че съм от неудачниците, които са имали глупостта да останат в България. Ако бях отпрашила за някъде, може би нямаше да мия чинии или да слугувам, защото моженето ми да рисувам не се нуждае от превод и е видно за всеки. Изглежда съм сраснала с тази земя, усещам я, не мога без тревата й, не мога без цветята, без естествените поляни, не мога без рекичките, без упойващият и различен дъх на четирите сезона, без обикновените хора, надянали прости дрехи, отрудени и искрени. Не мога без диалектите, без народното творчество, обичам покритите с плочи покриви, обичам изоставените къщи и дворове, защото знам, че там е имало живот, не мога без гледките на планините…не мога без нищо българско. И това, че политиците за зла участ ни се случват нефелни, не е причина да намразим всичко това дотолкова, че да наречем целия народ злобен, завистлив и нефелен. Дори ми е интересно колко от тези, които прочетат това, биха афиширали себе си с негативните определения. Интересно ми е и какво говорят за нас потресените от живота в родината си избягалите от трудностите българи, нали точно на тях прилепиха определението „цвета на нацията”. Е, както казах и в началото, всеки се обгражда със себеподобни… А и ние, както всички народи, сме различни като индивиди, има ни всякакви. Латинка Минкова



Гласувай:
4



1. hristo27 - Ако знаеш колко си права! Алеко е ...
09.09.2010 13:10
Ако знаеш колко си права!
Алеко е вечно жив - "Пази, Боже, сляпо да прогледа..." !
цитирай
2. osi4kata - наболели теми.
09.09.2010 13:11
поздравявам те с това. Винаги рева, когато го чуя:

http://www.youtube.com/watch?v=aORCDwOXzsI
цитирай
3. bachym - :)
09.09.2010 13:29
:)
цитирай
4. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
09.09.2010 13:31
Абе то и аз живея в чужбина, ама досега никой не съм чул да казва накратко Бг, вместо България.
Пък уи как няма да бърча нос. Прибрах се за сефте от 5 години насам и за един месец, единствените /почти/ разговори около мен бяха как не достигали парите и етц. Ами и на мен навремето парите ми бяха много ограничени /пък и сега не ги рина с лопата/, ама не ревяхм как нямаме пари да си купим хляб, докато висим по кафетата. Да, знам, че не е лесно, ама и навремето не беше. Знаех си, че ако искам да пия кафе приятели- ограничавам хляба. И не си купувах. Ама не го разгласях навсякъде колко ми е трудно.
И да, тук също си има кофти хора, също си има увесени носове, обаче атмосферата не е толкова подтискаща, не знам защо...Може би защото не мрънкат постоянно?
А иначе, вярно, на мен също ми е писнало от сънародници, които само възпяват колко е хубаво в чужбина, а как у нас е абсолютна мизерия. Не че е далеч от истината. Ама някак си забравят да споменат, че в нашата кал се намират и много диаманти.
Абе изобщо нищо не е двуполюсно, истината е винаги смес от двете крайности. Лошото е, че повечето не го осъзнават и си държат на своята си крайност и оттам започват всички спорове и неразбирателства..
Единственото ми 2 хубави преживявания бяха, пъво, когато заебах всички и се забих в дебрите на Родопа планина. Красива както преди...
И второ - с малкото останали истински приятели прекарахме една незабравима нова година в горите над Пещера.
цитирай
5. анонимен - велимира
09.09.2010 15:19
Браво ,Лате! Всяка дума е преживяна!
цитирай
6. lateto - Самотниот воин е прав. Много мръ...
09.09.2010 16:34
Самотниот воин е прав. Много мрънкаме, бе, много!Ако сме чак толкова за окайване, няма кафетата да са пълни. Ама пак е въпрос на обкръжение. Гледай да не си с мрънкачи и няма да слушаш колко е зле. Зле ,пък не прави нищо...А само като си помислим, че милиарди хора на Земята няма и помен от това, което ние притежаваме и с което сме свикнали! Нали и те са хора и искат да живеят поне като нас. Я да нямат хляб или вода, да живеят под ламарина, да не знаят що е ком. и други джаджи? И за Родопа си прав! Догодина пак да дойдеш,ей!
цитирай
7. mileidi46 - !!!!
09.09.2010 17:54
Ne mi e v xaraktera da se zaqjdam i da protivore4a...no postinga Vi e nai-malkoto nedostoen!!!,,Dostoinite'' kato vas nemrunka6ti bulgari ostanali da za6titavat bulgar6tinata..sa potunali v smrad...vuv vxodovete na blokovete deto jiveqt,Spilburg 6te zapo4ne da snima trilurite si...A vsi4ki sa sobsvenizi...na tezi ,,jili6ta''Vxodovete sa mrusni,potunali v paqjini,padnali mazilki i neremontirani ot polvin vek..prozorzite mejdu etajite sa s4upeni,v nai-dobriq slu4ai..ne se vijda 4e ima stukla...Dostoinite bulgarki sedexa na peikata otprd i 4oplexa semki,kato pliuexa po zemqta,a mujete im igraexa karti pod edin xrastalak pred bloka...I koi trqbva da go napravi tova???
Nie,,rodootstupnizite'' deto miem 4inii??..Mrunkate si imenno vie,deto uj vi xaresva...Az ne mrunkam! Samo konstatiram faktite..
цитирай
8. thekingdaughter - Истината казвате
15.09.2010 00:32
Преди години ми минаваха мисли да замина някъде навън. Не ми харесваше алтернативата да работя и изкараните пари да харча за жилище, обзавеждане и кола, и пак сметката да е празна. Възнамерявах да остана и да си изградя живота някъде там, защото бях млада и нищо не ме задържаше тук, освен най-близките хора.
Чудех се къде е трудното. Някъде там, където започваш от нулата или тук - имаш професия, но парите са толкова малко, че не стигат за спестяването, на което родителите се опитваха да ни учат.
Стигнах до извода, че авантюристите сме ние, които си останахме тук с идеята, че това е мястото, което има нужда да бъде изградено.
цитирай
9. анонимен - daskalo
01.12.2010 17:13
as vav daskavo se me biqt i me zaka4at celiq sam vav sinini
цитирай
10. анонимен - kakakak
01.12.2010 17:16
бе то и аз живея в чужбина, ама досега никой не съм чул да казва накратко Бг, вместо България.
Пък уи как няма да бърча нос. Прибрах се за сефте от 5 години насам и за един месец, единствените /почти/ разговори около мен бяха как не достигали парите и етц. Ами и на мен навремето парите ми бяха много ограничени /пък и сега не ги рина с лопата/, ама не ревяхм как нямаме пари да си купим хляб, докато висим по кафетата. Да, знам, че не е лесно, ама и навремето не беше. Знаех си, че ако искам да пия кафе приятели- ограничавам хляба. И не си купувах. Ама не го разгласях навсякъде колко ми е трудно.
И да, тук също си има кофти хора, също си има увесени носове, обаче атмосферата не е толкова подтискаща, не знам защо...Може би защото не мрънкат постоянно?
А иначе, вярно, на мен също ми е писнало от сънародници, които само възпяват колко е хубаво в чужбина, а как у нас е абсолютна мизерия. Не че е далеч от истината. Ама някак си забравят да споменат, че в нашата кал се намират и много диаманти.
Абе изобщо нищо не е двуполюсно, истината е винаги смес от двете крайности. Лошото е, че повечето не го осъзнават и си държат на своята си крайност и оттам започват всички спорове и неразбирателства..
Единственото ми 2 хубави преживявания бяха, пъво, когато заебах всички и се забих в дебрите на Родопа планина. Красива както преди...
И второ - с малкото останали истински приятели прекарахме една незабравима нова година в горите над Пещера. tapOO0o0oNe mi e v xaraktera da se zaqjdam i da protivore4a...no postinga Vi e nai-malkoto nedostoen!!!,,Dostoinite'' kato vas nemrunka6ti bulgari ostanali da za6titavat bulgar6tinata..sa potunali v smrad...vuv vxodovete na blokovete deto jiveqt,Spilburg 6te zapo4ne da snima trilurite si...A vsi4ki sa sobsvenizi...na tezi ,,jili6ta''Vxodovete sa mrusni,potunali v paqjini,padnali mazilki i neremontirani ot polvin vek..prozorzite mejdu etajite sa s4upeni,v nai-dobriq slu4ai..ne se vijda 4e ima stukla...Dostoinite bulgarki sedexa na peikata otprd i 4ople
цитирай
11. анонимен - Kaizer
13.12.2010 12:44
Да Латинке,хората в нормалните държави нямят такива проблеми като нас-обикновените българи.Не им представляват грижа нито разходите за храна,ток,парно, дрехи и др. стоки от първа необходимост.
По-добре се живее на вън,повярвай колкото и да не ти се иска.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lateto
Категория: Лични дневници
Прочетен: 256759
Постинги: 120
Коментари: 169
Гласове: 228
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930