Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.06.2010 22:45 - Шарен свят
Автор: lateto Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1076 Коментари: 1 Гласове:
5

Последна промяна: 29.06.2010 22:48


Запознахме се на автогарата. Уж нямаше хора, а седнах до нея. Усетих я, че в торбата си носи и част от съдбата. Погледнах – от нея стърчаха бели чаршафи. Жената веднага ме заговори. Обичайните въпроси „Колко е часът?”, „За къде?”. Погледнах я внимателно в очите – сини като лятно небе, а уплашени и премрежени от сълзи.

- Ще ти разкажа нещо, чедо! – рече жената – Не те познавам, ама ми се виждаш добър човек, пък искам да се изприкажа. Сина и дъщерята са в Италия…

Така се запознах с Кера от  едно Новозагорско село.

Преди няколко седмици трябвало да отиде на изследвания в някаква софийска частна клиника. Размислила се, па стегнала чантата и - на гарата.

- Ти ходила ли си някога в София? – пита ме тя наивно и обяснява – Аз съм била, ама бях на 25 години и оттогава се е променило всичко. Викам си – ще питам и ще я намеря тази клиника. Мисля, че е като в Нова Загора и Сливен – питаш и те упътват. Да, ама там не било така.

Качвам се на тролея, бях си купила 4 билетчета и гледам къде да перфорирам. След малко се качва един мъжага да проверява билетите, а моя непродупчен. Обяснявам, че не виждам перфоратор, а той скача насреща ми с думите: “Ти само ще мълчиш и ми давай 10 лева глоба!” А бе момче, казвам аз, а от очите ми капят сълзи, само ми кажи на коя спирка да сляза. Той пак съска: “Млък и давай 10 лева!” Какво да правя – дадох! Гледам, едно русоляво момче насреща ме наблюдава и като слязох, ме настигна и вика : “Бабо, вземи тези 10 лева, може да нямаш. Онзи не беше прав!” Хич не ги исках, бутах ръката му, ама то ги мушна в джоба ми и избяга.

Намерих клиниката, седнах да чакам и пак плача. Не искам, ама очите ми сами текат. Минаха две медицински сестрички, питат защо плача и аз им разказвам. А те веднага ме прегърнаха, искаха да ми купуват кафе и бисквитки, придружиха ме до кабинета на професора. Като излязох, видях един възрастен мъж, който чу какво разказах на сестричките. Аз пак се разплаках, защото трябваше да отида до гарата, а не знам пътя. Не смея и да питам. Та онзи възрастен човек сам ми предложи да ме отведе до гарата, придружи ме, качи ме на влака и си тръгна.

А кажи ми, чедо, какви са хората! Шарени! Така ми се иска да благодаря на момчето, на сестричките от клиниката, на възрастния човек! Добри хора има, да знаеш!

Една година, когато на сина ми беше клетвата за казармата, се запознах с майчица на войниче от Мадан. Стоеше привечер с две чанти, хотела пълен и я виждам, че не знае къде да ходи. Аз бях отседнала в сестра ми и я взех с мен – където спя аз, и тя! Вдовица беше женицата, съпругът й загинал в мината, дошла на клетва на момчето си и стои на улицата! Може ли да се остави майка на улицата – не може! После си писахме две години писма, толкова се харесахме с нея.

Сега съм тръгнала на изследвания в болницата, ще ме чака приятелка пред входа, та затова все за часа питам. Нося си торбата с бельо…

Страх ме е, дали имам рак? – сините очи на Кера плуваха в сълзи, гледаше като уплашено дете, като че ме умоляваше да обърша сълзата й. Погалих я по бузата.

- Няма да имаш рак, Керо, няма! Добрите хора бог ги пази…

Това беше необикновената и обикновена човешка история на една добра жена от автогарата.

Ще види ли Бог сълзите й, ще зачете ли добрините, които е правила, ще се смили ли над живота й, ще дочака ли децата си от чужбина…

Латинка Минкова

 




Гласувай:
5



1. thekingdaughter - Доброто се връща
29.06.2010 23:27
Казват, че когато правиш добро, то се връща.
От опит знам, че се връща по други пътеки, т. е. връща се от други хора. Ето и баба Кера е срещнала отзивчиви хора след инцидента с контрольора.
Бъдете здрава, а на баба Кера пожелавам да се събере с близките си хора и да не се чувства самотна.
Р.Р. Нека срещаме повече усмихнати и добри хора по пътя си.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lateto
Категория: Лични дневници
Прочетен: 257449
Постинги: 120
Коментари: 169
Гласове: 228
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930